lees artikel >
Overgeïnformeerde klant zoekt houvast bij adviseur
November 2011 AM plus Magazine
De nieuwe intermediair denkt als een adviseur. Dat aan een adviseur andere eisen worden gesteld als aan een verkoper, betekent niettemin dat ook een adviseur financieel beloond wil worden voor zijn inspanningen.
lees artikel >
Welke doelgroepen passen bij het intermediair?
Oktober 2011 VVP
Internet is hot maar zijn online verzekeraars werkelijk een bedreiging voor het intermediair? Verzekeringen worden nog steeds voor een belangrijk deel door (on)afhankelijke tussenpersonen verkocht
lees artikel >
Waarom start intermediair geen vergelijkingssite?
Mei 2011 VVP
Tam. Zo noemt René Teuwen de huidige reclame-uitingen van verzekeraars en andere financiële instellingen. Desondanks ziet de Teuwen interessante ontwikkelingen.
lees artikel >
Naar Brits voorbeeld; vergelijkingssite
Mei 2011 InFinance
De financiële markt in het Verenigd Koninkrijk loopt in veel opzichten enkele jaren voor op die in ons land. Wat kunnen we dus van onze overzeese buren leren als het gaat om de opkomst (en ondergang) van vergelijkingssites?
lees artikel >
Foutloos werken is nieuwe eis aan serviceprovider
Mei 2011 VVP
Hoewel veel intermediairs ook bij schadeverzekeringen de toegevoegde waarde van serviceproviders duidelijk inzien bewegen ze niet. Dit blijkt uit onderzoek dat TeuwenSchouten in opdracht van Nedasco onder intermediairs heeft gehouden.
lees artikel >
Eén op de drie sluit autopolis online
Mei 2011 AM Web
Meer dan de helft van alle Nederlanders gaat voor een nieuwe autoverzekering eerst het internet op om aanbieders met elkaar te vergelijken.
lees artikel >
‘Klant kikt op auto, niet op verzekering’
Oktober 2010 VVP
De klant ervaart dienstverlening van banken en verzekeraars als ondersteunend, dus als faciliteit en niet als prioriteit.
lees artikel >
LTC-markt biedt kansen
Oktober 2010 InFinance
De kosten van de gezondheidszorg rijzen in de toekomst de pan uit. Is de tijd rijp voor een long-term care verzekering? Wij denken van wel. Artikel over de impact van LTC op de samenleving.
lees artikel >
ACTYS Vastgoed
Juni 2009 Adformatie
TeuwenSchouten ontwikkelt de nieuwe strategie en communicatie materialen voor Actys Vastgoed.
lees artikel >
Inzicht in verval in levenportefeuille
Oktober 2009 VB
Elke intermediair en verzekeringsmaatschappij kent het probleem verval in de levenportefeuille.
lees artikel >
Rechtsbijstand niet per se in natura
September 2009 InFinance
Rechtsbijstandverzekeringen worden geassocieerd met uitvoer in natura. Volgens onderzoek van TDM bestaat er een markt voor een dekking die uitkeert in geld.
lees artikel >
Consumenten geven eigen bank een 8
Augusus 2009 De Financiële Consument
Onderzoek naar merkbeleving van de klant, door René Teuwen (TDM) en Michel Bres (E-Profile Marketing).
lees artikel >
Heeft de bank wel een eigen identiteit?
Mei 2009 BankingReview
Onderzoek naar merkbeleving van de klant, door René Teuwen (TDM) en Michel Bres (E-Profile Marketing).
lees artikel >
Haal de ‘lost generation’ binnen!
December 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Opvallend betrouwbaar.
November 2008 InFinance
Artikel over onderzoek t.o.v. merken onderzoek uit 2004.
lees artikel >
Wat kost een goede lead?
November 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
‘Crisis blijft nog ver van bed’
November 2008 Algemeen Dagblad
Artikel in Algemeen Dagblad; voorlopige uitslag van Merkenonderzoek 2008.
lees artikel >
Help Us To Help You.
September 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Het hele jaar in beweging.
Juli 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Prijs je rijk.
Juni 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Maak uw rol als adviseur waar.
Mei 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Neem uw website serieus.
April 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Vergrijzing en de adviespraktijk.
Maart 2008 VB
Themakatern. Ondernemerschap’ met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Verzekeraars laten geld op straat liggen.
Februari 2008 AdfoResult
Interview door Jan van Helsdingen met Pieter Walhof en René Teuwen.
lees artikel >
Informeer uw relaties over banksparen.
Februari 2008 VB
Met de brief op VBnet.nl.
lees artikel >
Is E (n)iets voor U?
Januari 2008 VB
Column van René Teuwen voor alle intermediairs.
lees artikel >
“Vooraf nadenken over afbreukrisico financieel product”.
Oktober 2007 VB
Artikel waarin René Teuwen pleit voor het opstellen van PR-plannen.
lees artikel >
Provisie nog jaren de dominante beloningsvorm in MKB Schade.
Oktober 2007 InFinance
Rubriek: Make a Point.
lees artikel >
Is het oorlog tussen verkoop en marketing?
Oktober 2007 VB
Column van René Teuwen voor alle intermediairs.
lees artikel >
Oorlog marketing en verkoop?
Oktober 2007 Adformatie
Vakliteratuur op het gebied van reclame, marketing en media.
lees artikel >
Goede processen leveren extra geld op.
Augustus 2007 VB
Artikel van René Teuwen.
lees artikel >
De internet golf is pas net echt begonnen.
Mei 2007 VB
Artikel van René Teuwen over Senioren en Seniorenweb.
lees artikel >
Eigen klant is goud waard.
Januari 2007 VB
Interview met René Teuwen.
lees artikel >
Zet directwriters op een onoverbrugbare achterstand.
November 2006 Het Verzekeringsblad
Interview met René Teuwen.
lees artikel >
“Algemene Voorwaarden en de Wfd’.
Augustus 2006 VB Net
Artikel door Jan Oosterbroek van O&O Legal Business en Support over het onderzoek hoe het intermediair aankijkt tegen de algemene voorwaarden in het kader van de Wfd. Het onderzoek is uitgevoerd door TDM.
lees artikel >
“Presenteer het ontastbare financiële product zo tastbaar mogelijk’.
Augustus 2006 VB Net
Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer doelgerichte kleinschalige marketingacties.
lees artikel >
De Leeuwenkuil.
April 2006 De Leeuwenkuil
Rubriek: Voor de leeuwen geworpen. Generali Intern magazine. Een artikel over de tot stand gekomen samenwerking TDM (onderdeel van TeuwenSchouten) en Generali.
lees artikel >
“De meeste opdrachtgevers waarderen direct mailings wél”.
Maart 2006 VB
Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer doelgerichte kleinschalige marketingacties.
lees artikel >
ELQ hypotheken ‘Beste hypotheekproduct van het jaar 2006’.
Februari 2006 VB
Artikel van de verkiezing van het IIR hypotheekproduct van het jaar 2006.
lees artikel >
Nieuwe campagne ELQ hypotheken.
Februari 2006 VVP
TDM bv (onderdeel van TeuwenSchouten) verzorgt voor ELQ hypotheken campagne 2006.
lees artikel >
Generali genomineerd met No-Claim beschermer actie.
Oktober 2005 VVP
Artikel over de drie nominaties voor de Financlal Marketing Award 2005.
lees artikel >
Generali genomineerd met No-Claim beschermer actie.
Augustus 2005 VB
Artikel over de drie nominaties voor de Financlal Marketing Award 2005.
lees artikel >
Na de overtuiging komt de marketingkennis!
Mei 2005 VB Net
Rubriek voor de intermediair met praktische tips en concrete handleidingen voor zeer.
lees artikel >
In de marketing is overtuiging belangrijker dan kennis!
Januari 2005 VB Net
Artikel voor VB Net.
lees artikel >
Pick your choice
Oktober 2004 VB Magazine
Tips voor het kiezen van het juiste communicatiebureau.
lees artikel >
Mailing zoekt jong stel.
Oktober 2004 Printbuyer
Artikel over de toepassing van Full Colour Direct Marketing (FCDM)Winnaar Gouden Z voor Innovatie 2004.
lees artikel >
Als een verzekeraar direct gaat…
December 2004 InFinance
Ondervindt een intermediairmaatschappij nu echt nadeel van het ‘direct gaan’ of werkt het juist in zijn voordeel?
lees artikel >
Rubriek 3 over 6: Bank zoekt klant M/V
Oktober 2004 Adformatie
Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.
lees artikel >
Financiële merken werken te weinig aan eigen identiteit.
Oktober 2004 Assurantie Magazine
Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.
lees artikel >
Financiële merken uitwisselbaar
September 2004 Adformatie
Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.
lees artikel >
Consument herkent waarde van verzekeringsmerken niet
September 2004 VB
Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.
lees artikel >
Meer kleur in direct mail.
April 2004 Adformatie
Artikel over FCDM in direct mail
lees artikel >
Merkcampagne vaak gericht op verkeerde waarden.
September 2004 VVP
Artikel over onderzoek ‘Financiële merken in de financiële dienstverlening.
lees artikel >
De markt voor de ‘babyboom’-generatie groeit.
November 2003 Het Verzekeringsblad
Doelgroepstrategie voor de 50-plus markt
lees artikel >
De 50+ markt
Oktober 2003 VB
Effectieve strategiëen voor de ATP om succesvol op de 50+ markt te opereren.
lees artikel >
It’s a generation thing
Januari 2003 Argent
Generational attitudes don’t just apply to the grey market, argue Edgar Keehnen and René Teuwen.
lees artikel >
Communicatie essentieel onderdeel bij direct marketing
November 2002 VB Magazine
Diverse tips en punten door René Teuwen tijdens de VB-Semniar sessie uiteen gezet.
lees artikel >
Pick your choice
Oktober 2002 VB Magazine
Tips voor het kiezen van het juiste communicatiebureau.
lees artikel >
Campagne Amev nog niet stormbestendig
Oktober 2002 Assurantie Magazine
Artikel over de actiecampagne voor Amev intermediairs.
lees artikel >
Het gerucht gaat…
September 2002 VB Magazine
Artikel over de actiecampagne voor Amev intermediairs.
lees artikel >
“life before 50 is nothing but a warm-up”
September 2002 VVP
De babyboomer: booming markt voor financiële dienstverleners
lees artikel >
CAO’s in en buiten de polder
September 2002 Praktijkblad Arbeidsvoorwaarden
Boekbespreking
lees artikel >
CRM, het systeem of de organisatie?
Mei 2002 VB
IJzersterke discipline en grote betrokkenheid om CRM volledig uit te buiten.
lees artikel >
Kans of bedreiging?
Mei 2002 VVP
De financiële bijsluiter.
lees artikel >
Digitaal avontuur
April 2002 InFinance
Meer winst uit uw internetsite.
lees artikel >
In de afgelopen twintig jaar meer veranderd dan 200 jaar daarvoor
April 2002 VVP
De gevolgen of kansen voor de Nederlandse markt.
lees artikel >
Nieuw Nederlands Geld
April 2002 Het Financieele Dagblad
Veel banken en verzekeraars laten kansen voorbijgaan door zich niet echt in allochtonen te verdiepen.
lees artikel >
Verzekeren is niet leuk
Maart 2002 InFinance
Verzekeren is per definitie niet leuk. Althans dat vindt de consument. Waarom zouden adviseurs zich dan nog langer inspannen om verzekeren aantrekkelijk te maken.
lees artikel >
Internet als warme deken
Februari 2002 AdfoWeb
Traditionele verzekeraar voert online campagne.
lees artikel >
Crux van marketing blijft kennis van de klant
Mei 2001 VVP
Module geeft intermediair volledige regie over eigen site.
lees artikel >
CRM, het systeem of de organisatie?
Juni 2000 Het Assurantie Magazine
Smart Web: communicatie via internet voor tussenpersonen.
lees artikel >
Bankiers steken hun licht op bij retailer
April 2000 Het Assurantie Magazine
In het gevecht om de klant klopt de bankier aan bij de supermarkt om de hoek.
lees artikel >
TDM blaast oud marketingconcept voor intermediair nieuw leven in
Augustus 1997 Het Assurantie Magazine
TDM (onderdeel van TeuwenSchouten) heeft een marketingconcept (her)ontwikkeld waarmee het intermediair enerzijds een beter inzicht in het eigen opdrachtgevers bestand krijgt en anderzijds een extra omzet kan genereren.